عیب یابی سیلندرهای هیدرولیک

تعمیرات سیلندرهای هیدرولیک

سه فرآیند تعمیر و نگهداری اساسی سیلندر هیدرولیک

ماشین آلات هیدرولیک بطور روزانه در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات تجهیزات برای ایجاد قدرت مورد نیاز برای عملکرد صحیح به جریان مایع هیدرولیکی متکی هستند. یک سیلندر هیدرولیک در قلب هر سیستم هیدرولیکی قرار دارد.

اگر می خواهید ماشین آلات خود را در آینده به صورت کارآمد نگه دارید ، پس باید مدتی را صرف فرآیندهای اساسی تعمیر و نگهداری کنید که سیلندر هیدرولیک هر دستگاه را در شرایط خوبی حفظ کند.

1. شافت ها را در فواصل منظم به طور کامل بررسی کنید.

سیلندرهای هیدرولیک شما حاوی شافت هایی هستند که به آنها کمک می کند که از عملگرحرکت مورد نیاز خود را بگیرید. این شافت ها باید ایمن باشند تا سیستم هیدرولیک با خیال راحت کار کند. در صورت خرابی اورینگ-پکینگ شافت یا اضافه بار دستگاه ، شافت می تواند خم شود.

شما باید برای بازرسی از شافت های موجود در سیلندرهای هیدرولیک خود در فواصل منظم وقت بگذارید تا از عملکرد صحیح و عملکرد آنها مطابق آنچه که باید باشد اطمینان حاصل کنید.

2. وضعیت آب بندهای موجود در سیلندرهای هیدرولیک خود را ارزیابی کنید.

ممکن است در مقایسه با سایر قسمتهای سیلندرهای هیدرولیک ، اجزای کوچک به نظر برسد ، اما یک آب بند معیوب می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری به خود سیلندرها شود. برای جلوگیری از ساییدگی بیش از حد ، هر باید اورینگ-پکینگ به درستی روغنکاری و درست نشسته شود.

اگر شما نیاز به تعویض اورینگ-پکینگ دارید ، فقط از قطعات جایگزین توصیه شده توسط سازنده برای حفظ صداقت ماشین آلات خود استفاده کنید. بررسی وضعیت اورینگ-پکینگ ها در سیلندر هیدرولیک خود به طور منظم به شما کمک می کند عمر ماشین آلات خود را طولانی تر کرده و عملکرد هر قطعه از تجهیزات را به حداکثر برساند.

3. شافت سیلندرهای هیدرولیک را پولیش کنید.

یکی از مضرترین کارها برای یک سیلندر هیدرولیک اصطکاک است. شافت های داخل سیلندرهای شما می توانند به مرور زمان خشدار شوند. سطح خشدار میله های فرسوده بر روی دیواره های داخلی لوله سیلندر ساییش ایجاد می کند. این می تواند به نارسایی زودرس سیلندرهای موجود در ماشینهای شما منجر شود.

برای حفظ صافی و کارآمد نگه داشتن میله ها به طور منظم برنامه ریزی کنید. این تعمیر و نگهداری باید شامل جلا دادن و بررسی اورینگ-پکینگ های آن باشد تا نقاط خش را که ممکن است روی سطح داخلی استوانه سیلندرهای شما ایجاد شده باشد از بین ببرد.

مراقبت از ماشین آلات هیدرولیک شما نیاز به توجه دقیق به سیلندرهای هیدرولیک موجود در هر داستگاه دارد. این سیلندرها باید به طور مرتب نگهداری شوند تا اطمینان حاصل شود که می توانید در آینده به عملکرد مناسب آنها اعتماد کنید.

همانطور که قبلاً نیز مورد بررسی قرار دادیم ، یک خرابی در سیلندرهای هیدرولیک اغلب مربوط به خرابی اورینگ-پکینگ است. اگرچه قیمت یک ست اورینگ-پکینگ بالا نیست ، اما اثرات به هم وابسته می تواند یک اتفاق بسیار گران را به وجود آورد. هزینه های مالی از دست دادن تولید می تواند اضافه شود. به همین دلیل مهم است که ابتدا بررسی کنید که چه چیزی باعث خرابی اورینگ-پکینگ شده است.

مسائل اصلی خرابی در اورینگ-پکینگ ها عبارتند از:

نصب بد سیلها:  هنگام نصب سیل ، حقایق زیر را باید در نظر گرفت زیرا این چیزی است که می تواند به راحتی از بین برود:

آیا تجهیزات و اتاق به اندازه کافی تمیز هستند تا سیلها را دچار آسیب نکنند؟

اورینگ-پکینگ را از بریدگی و یا صدماتی که ممکن است مانع از کار در عملکرد بهینه آن شود ، محافظت کنید.

روغنکاری باید صحیح باشد

مهره سیل نباید بیش از حد محکم شود.

سیل  باید سمت راست قرار گیرد.

آلودگی سیستم هیدرولیک

یکی دیگر از دلایل اصلی عدم موفقیت در آب بندی هیدرولیک ، گرد و غبار ، گل و لای و یا حتی آلودگی داخلی از طریق تراشه های فلزی که در گردش هستند می توانند تأثیر مخربی بر روی سیل های هیدرولیکی داشته باشند. پس از صدمه دیدن سیال هیدرولیک ، می تواند به لجن تبدیل شود. به همین دلایل باید سیال سیستم به خوبی فیلتر شود.

مواد نادرست اورینگ-پکینگ های تولید شده با مواد نامناسب می توانند به تجزیه شیمیایی منجر شوند. این می تواند به دلیل تغییر مایع هیدرولیک نیز رخ دهد. مراقب تغییر رنگ آب بندهای خود باشید تا بتوانید مشخص کنید چه زمانی این عامل شیمیایی انجام شده است.

تخریب از گرما: زمانی که دمای روغن، بطور دایمی بالا باشدبه احتمال زیاد می تواند به از بین رفتن اورینگ-پکینگ ها منجر شود.

خلاصه ، گاهی اوقات در انتخاب سیل ها دقت کافی انجام نمی شود و ممکن است از نظر سایز، دمای کاری، شرایط نصب با سیستم شما ناسازگار باشد و یا حتی از برندهای معتبر خریداری نشود (کیفیت متریال ساخت). این عوامل باعث تخریب آب بندی سیلندرهای هیدرولیک می شود.

سیلندر، استوانه‌ای است که پیستونی بر روی آن نصب شده که به طور روان به سمت عقب و جلو حرکت می‌کند. البته استوانه ی سیلندر از هر دو طرف آب بندی شده است.

پیستون، بدنه‌ی استوانه را به دو قسمت تقسیم می‌کند : انتهای میله‌ای، قسمتی است که از آن طرف وارد بدنه‌ی استوانه می‌شود و قسمت دیگر که سرپوش دارد، انتهای کلاهکی نامیده می‌شود. پیستون با روغن (سیال هیدرولیکی) به عقب و جلو رانده می‌شود. پیستون حلقه‌های لغزشی و درز گیرهایی دارد که از نشت سیال از قسمتی از پیستون به قسمت دیگر جلوگیری می‌کند. این موضوع با قرارگیری پایه‌ی مناسب مرتبط است. سیلندر، حرکت پیستون را به بخش حرکتی مناسب ماشین حامل بار، منتقل می‌کند.
طرز کار سیستم هیدرولیکی :
ایده‌ی نحوه‌ی کار هر سیستم هیدرولیکی، ساده است. فشاری که بر یک نقطه اعمال می‌شود با استفاده از یک سیال تراکم پذیر که معمولاً روغن است به نقطه‌ی دیگر منتقل می‌شود. بنابراین وقتی پمپ، روغن را از طرف قسمت کلاهکی به سمت محفظه‌ی پیستون هل می‌دهد، پیستون بالا می‌رود. وقتی روغن توسط پمپ هیدرولیکی از سمت محفظه مکیده می‌شود، پیستون به سمت پایین کشیده می‌شود.

توصیه‌های تعمیراتی :
در اینجا چند مشکل رایج که می‌توانند سیلندر را بشکنند و یا موجب عملکرد بد آن شوند، آورده شده است. راه حل‌های ممکن را که می‌توانند به شما کمک کنند سیلندر خود را از نو بسازید و یا تعمیر کنید، به طور خلاصه در ادامه خواهید دید. ابتدا قبل از شروع کار، دستور العمل‌های راهنمای ماشین را که توسط تولید کننده فراهم شده است، به دقت بخوانید.
مشکل : سیلندر ترک برداشته و با میله‌ی پیستون خم شده است.
راه حل : اگر به هنگام بازرسی دیدید که میله‌ی سیلندر خم شده و یا استوانه‌ی سیلندر ترک برداشته است، تقریباً نمی‌توانید کاری انجام دهید. وقت آن است که سیلندر را تعویض کنید. آهنگری استوانه جدید و یا صاف کردن میله‌ی پیستون، خارج از توانایی شما است. بنابراین اگر مورد این است، تعمیر سیلندر ممکن نیست. در چنین مواردی فقط مرکز تعمیر تخصصی می‌تواند سیلندر را از نو برای شما بسازد چون ممکن است شفت جدید نیاز به آهنگری داشته باشد و یا قطر داخلی سیلندر باید با سنگ تیز شود.
مشکل : آب بندی شکسته است.
راه حل : اگر آب بندی شافت شکسته است پس سیال پر فشار نشت می‌کند و فشار خود را از دست می‌دهد و به کار سیلندر زیان می‌رساند. درز گیر می‌تواند تعویض شود. اما باز کردن کل سیلندر لازم است. بیایید ببینیم که چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم. اگر ممکن است شکلی از سیلندر به دست آورید چون به بستن و مونتاژ دوباره‌ی آن به شما کمک می‌کند. این شکل‌ها را می‌توانید از کاتالوگ تولید کنندگان تجهیزات به دست آورید و یا می‌توانید پرینتی از آنها داشته باشید.
شما می‌توانید بسته‌ی تعمیر استاندارد را که توسط شرکت تولید کننده فراهم می‌شود، برای سیلندر خود سفارش دهید. این بسته می‌تواند شامل سیلندرهای یدکی، آب بندی‌های یدکی، حلقه‌ها و بخش‌های یدکی دیگر طبق تعداد و نوع سیلندرهای ماشین شما باشد.
مونتاژ سیلندر با توجه به نوع دستگاه فرق می‌کند. ابتدا محل آب بندی را پیدا کنید. عمدتاً آن را در اطراف شافت در یک انتها پیدا خواهید کرد. با باز کردن سرپوش از آن طرف، می‌توانید به قسمت مدخل شفت، دسترسی داشته باشید. شما باید پیچ‌ها را باز کنید تا پوشش را بردارید. سپس لوله‌ها و دریچه‌هایی را که سیال هیدرولیکی را برای کاهش فشار به محفظه انتقال می‌دهند، شل کنید. این کار شما را قادر خواهد ساخت تا شافت را بردارید که در غیر این صورت به خاطر فشار هیدرولیکی نمی‌توانید شافت را بردارید.
شافت را به دقت بردارید و مراقب باشید که روی آن خراش نیندازید. پیستون را از شافت جدا کنید و آب بندی را با نوع یدکی در بسته‌ی تعمیر، عوض کنید. مطمئن شوید که درز گیر را به درستی قرار داده‌اید. بعد از نصب کردن و گذاشتن دوباره‌ی همه چیز به ترتیب معکوس و با دقت، همه‌ی قسمت‌ها را روغن بمالید.
مشکل : حلقه‌های پیستون آسیب دیده‌اند.
راه حل : اگر حلقه‌های پیستون آسیب دیده‌اند، پس آنها نیز طبق همان روند پیاده کردن تجهیزات که در مشکل بالا توضیح داده شد، می‌توانند جایگزین شوند. حلقه‌های پیستون باید به دقت برداشته شوند و عوض شوند. مجموعه‌ی حلقه‌ها و سیلندر را قبل از این که همه چیز را سر جای خودش بگذارید، روغن کاری کنید.